/*script data*/

Good bye, Vietnam

Quan ara fa cinc anys preparava el meu primer viatge a Àsia, va caure a les meves mans una foto en la què dos homenets amb barrets cònics de base ampla reposaven en un moll tot guaitant un immens mar d'aigües turqueses del qual sobresortien incomptables pics colonitzats per la vegetació més salvatge. Solcaven les aigües d'aquest mar nombroses barquetes de pesca i tot estava cobert d'una fina boira que li donava un punt encara més misteriós. La imatge em va captivar, i no vaig trigar gaire a descobrir-ne el seu nom: la badia de Halong.

La badia de Halong és el tresor de Vietnam. No està exempta del terrible assetjament turístic vietnamita, però un cop s'és a bord d'una de les barques, francament, hom s'oblida de tot. En aquest cas, unes imatges valen més que mil paraules:





Un cop satisfet l'objectiu turístic de la meva curta estada a Vietnam, trec el cap a Hanoi. Rius i rius de motocicletes marquen el ritme d'aquesta ciutat que no falla en cap dels senyals identitaris de la metròpoli asiàtica: brutícia, soroll, contaminació, aglomeracions i màgia. Té un color especial, que és el vermell: el nacionalisme es fa més que patent, i la ciutat està engalanada amb estandards comunistes arreu, banderes roges i grogues amb falços, martells i estrelles. Segueixen resistint (o això sembla).



Aquesta tarda, però, tinc un autobús que em portarà a les portes de Laos. Deu dies al nord de Vietnam m'han servit per resituar-me a l'òrbita del turisme convencional i patir-ne les conseqüències. Qui hagi viatjat una mica sabrà que l'assetjament i l'aixecada de camisa al turista són esports nacionals pràcticament a tot arreu, inclús a Catalunya, on he treballat gairebé dos anys en el sector de serveis i turisme i sé perfectament com les gastem; però el que m'he trobat a Vietnam m'ha semblat escandalosament descarat i esperpèntic. Si, estic decebut. Espero poder tornar-hi més endavant, però, per constatar que potser només ha sigut qüestió de mala sort.

3 aportacions:

Anònim ha dit...

l'Onada vermella a Vietnam?!! (un sentiment!)
l'Altatxu et trobarà a faltar!!!

tina

Unknown ha dit...

I'm here again.you know when i saw the title, i thought you write it in english!!:P
anyway,I like this one,cause there are more pictures! I like them!!and you changed the picture at the top, right? it's about vietnam. that's my favourite one.
Hey, be my spanish teacher! I really want to know everything about yuor experience. haha

waiting for more pictures.
take care!

Lu.

M. Roser ha dit...

Tens raó, són uns paisatges realment fantàstics i difícils de descriure. Pel que llegeixo no és el primer viatge que fas a l'Àsia...Ves en compte, que amb tant bons licors, no acabis perdent, fins i tot,"la camisa"!!!
Salutacions des d'occident.
M. Roser

Publica un comentari a l'entrada