/*script data*/

Trucades i preguntes

A Birmània quasi no hi ha mòbils. Això és el seu substitut,
amb possibilitat d'efectuar i rebre trucades en ple carrer.
Un híbrid de cabines i mòbils.

El setè dia a Birmània arribo a Pyu-i-Lin i rebo una nova trucada, la cinquena en una setmana. Extrany, o si més no difícil, ja que fa set mesos que sobrevisc sense mòbil. Trucades als hostals on estic. El motiu és que a tot arreu on m'he hospedat ho he fet després de recomanacions, i un cop instal·lat i reposat tard o d'hora alguna veu m'ha anunciat que Mr. Sala, there is a phone call for you. Aquestes trucades només són fruït d'un interès noble i sentit de responsabilitat davant del visitant per part del cicerone que m'ha acollit en cada destí, encara que és normal que la primera sensació sigui pensar què volen, aquesta gent, que em desvetllen en plena migdiada.

Els interrogatoris col·loquials també són un clàssic, encara que millor no deixar-se portar per la naïficitat. De la infinitat de gent que m'ha parat pel carrer per demanar-me qualsevol banalitat sobre la meva procedència o les meves afinitats futbolístiques, m'ha sobtat especialment aquells que d'entrada i entrant a la jugular m'han demanat si era escriptor. Tan naturalment com sincerament es contesta que no i desapareixen tal com han arribat.

En un restaurant de xapatis a Kyaukme una parella de birmans musulmans singles, en la quarentena, amb arrels a l'índia Uttar Pradesh, m'entren amb la mateixa qüestió, però els trobo tan divertits i autèntics que no puc refusar la invitació de parlar amb ells sobre la meva extranya i inexplicable curiositat sobre l'Islam, de xiïtes i sunnites, de descendents de Mohammed i d'Alí. Mentre els hi descric com em va fascinar la Jama Masjid d'Old Delhi, em comencen a avasallar, amb deliri, a preguntes, l'una més intrigant i absurda que l'altre: No hauràs tingut mai la sort d'estar a l'Iraq? i a l'Iran? i a l'Afganistan? Coneixes el Bin Laden?? Home, tan com conéixe'l...vosaltres el coneixeu? Em quedo amb les ganes de demanar-los si són yihaidistes.

Publica un comentari a l'entrada