/*script data*/

Srinagar, toc de queda (II)

Dormo un parell d'hores i em desperta el cant del muecín (gallifante per qui aporti la traducció al català) des dels altaveus de la mesquita. Ja pot haver-hi toc de queda, ploure, nevar o caure pedra, que ell encara té força per cridar els fidels a la Mesquita per l'enèssima pregària diària. Ho tradueixo com una errònia senyal de normalitat relativa, i com que la gana apreta demano al personal de l'hostal on puc satisfer les meves necessitats nutritives. Surt, gira a la dreta dos cops i truca a la quarta porta, és una dhaba. Sobretot no surtis a la carretera principal. No t'encantis.

Srinagar, presa per exèrcit i policia

Segueixo fil per randa les indicacions i em trobo amb un establiment tancat i barrat, amb taulons de fusta clavats a la paret cobrint l'aparador i un sospitós cartell a la porta - CLOSED. Truco, sento tímidament el joc de la bisagra i la porta s'entreobre dos dits. Em repassen de dalt a baix, una barba fa silenci com si esperés una contrassenya i m'obren la porta. A dins, ambient aparent de postguerra.

Una bombeta il·lumina aquesta modesta dhaba i el menú és fàcil: thali o thali. Una atmosfera jovenil i masculina xiuxiueja en grups de quatre, en taules petites, sense somriures però tampoc amb dramatismes. D'aquí en treure força suc, penso. Un jove musulmà, autèntica víctima del metrosexualisme, se m'apropa. On és la teva nòvia? No tens nòvia? Com pot ser que no tinguis nòvia? Doncs no ho sé, perquè sóc molt lleig, estic a punt de dir-li. Que n'arribes a ser, d'innocent, viatjant sense nòvia! Com pot ser que no hagis trobat cap viatgera disponible a Manali? El to de l'últim comentari, ja massa habitual en els ambient masculins a l'Índia, no deixa de ser un reflexe de la percepció dels homes hindis sobre la dona occidental, la qual veuen com un autèntic pendó, un objecte sempre disposat a mantenir relacions sexuals amb qualsevol individu que se'ls creui, gairebé una esclava dels seus desitjos. Les imatges de la Shakira movent les caderes al ritme del Waku-waku no fan més que potenciar aquestes fantasies. Converses d'aquest tipus em fan pensar que malgrat els malgrats, la situació potser no és tan límit.

Tot i els meus esforços per canviar de tema de conversa, i com que sincerament el tema que a ells els interessa em resulta ja molt cansino, m'afanyo a menjar mentre incomprensiblement es veta l'entrada a dos individus a la dhaba clandestina. Havent dinat surto i torno directament a l'hostal on engego la tele per posar-me al dia. Les imatges sobre el conflicte del Kaixmir em són més que familiars. En una zona restringida de Srinagar, jovent atrevit d'estètica musulmana s'enfronta, com diu la cançó, amb pedres contra milikos i polis. Els membres de l'exèrcit van armats fins les dents, amb escuts, fusells i armilles anti-bales i reben aproximacions de pedregades innocents de jovent que avança i recula aterrat per les amenaces de les pistoles dels militars, entre una marabunta de fotògrafs que lluiten per aconseguir la foto que resumeixi el conflicte. No falta l'escena la mare amb un sari que, envaïda per la ira i el fanatisme, impotent, intenta prendre's la justícia pel seu compte llençant a l'aire una sabata tot intentant agredir un policia.

El conflicte del Kaixmir, un carreró sense sortida

De fet, la televisió em mostra que el conflicte del Kaixmir no és l'únic que atravessa ara mateix l'Índia. Hi ha dos frons més oberts. El primer és la creixent amenaça maoísta, grups terroristes que estan posant en vil el nord de l'Índia, l'amenaça dels quals ha obligat a suspendre durant 48 hores el servei ferroviari a fins a quatre províncies. El segon, les prediccions del pop Paul, sobre les quals els canals hindis en fan debats i enquestes. Do you think an octopus can predict the World Cup Champion*? - s'expressa en exclusiva la democràcia més gran del món. Aquesta brillant i capciosa qüestió em fa recordar que avui juga la roja, o la blaugrana, digues-li com vulguis. Un dels guies de l'hostal, que aquest matí ha rebut xarop de bastó per passejar-se amb una turista (la segona il·lesa, òbviament) em convida a la seva casa-embarcació per veure les semifinals de la Copa del Món, Espanya-Alemanya.

* Creus que un pop pot predir el campió del Mundial?

1 aportacions:

Anònim ha dit...

Segur que té truc.. però em mullaré:

Muetzí: Encarregat de fer la crida a l'oració des del minaret.????


Miguel.

Publica un comentari a l'entrada